Wees welkom, ja kom erbij ...

Hey iedereen,

van harte welkom op mijn "Bosmannekes" blog! Ik heb deze blog gemaakt naar aanleiding van een opdracht rond ICT. Mijn blog zal regelmatig bijgewerkt worden dus kom regelmatig maar eens langs.

Greetz

donderdag 29 mei 2008

Hoe ICT in stage gebruikt?

ICT tijdens dit schooljaar
In het derde leerjaar zat er telkens in het contract werk een deeltje in rond ICT. De leerlingen kregen dan de opdracht om oefeningen op te lossen via een progromma op de computer. Tevens werd dit ook gebruikt als leerlingen sneller klaar waren met een opdracht dan kregen ze de tijd om not wat te oefenen via de pc. Ik heb ook ICT gebruikt bij een lesje wiskunde over "Wat zie ik? waar ben ik?". De leerlingen kregen dan allerlei beelden ( foto's) te zien uit de klas die vanuit een bepaalde positie/plaats getrokken zijn.

In het vijfde leerjaar zochten de leerlingen indien nodig eens een woord op via internet! Ook bij het voorbereiden van een spreekoefeningen kregen ze de tijd om dit via de computer te doen.
De laatste dag voor een vakantie krijgen de leerlingen het laatste uur altijd de mogelijkheid om iets vrij te kiezen. In deze mogelijkheden zit ook ICT. De leerlingen zoeken dan allerlei dingen op via Internet, werken met word, powerpoint,...

ICT tijdens vorige schooljaren
Vorige jaren ben ik vooral met de leerlingen actief geweest in de computerklassen. Ik heb dan verschillende opdrachten uitgevoerd met hen. Ik heb hen met vele dingen leren kennismaken. Tevens heb ik ook powerpointpresentaties gebruikt naar aanleiding van diverse excursies. Dit is nog maar het topje van de ijsberg van mijn ICT-gebruik!

Geen opmerkingen: